Voice Picking

Het toepassen van spraaktechnologieën zoals voice picking biedt veel voordelen voor magazijnen in iedere sector. Door gebruik te maken van spraak hebben medewerkers hun handen vrij bij het verzamelen van orders. De mobiele computer geeft de orderpick opdrachten via spraak aan de medewerker door en de medewerker kan terug spreken. Door het handenvrij orderpicken kan er efficiënter en nauwkeuriger gewerkt worden. Doordat de medewerker bovendien niet naar een scherm hoeft te kijken, kan hij zijn volledige aandacht op zijn taak en de omgeving richten. Dit vergroot niet alleen de efficiëntie, maar ook de veiligheid bij het werken in een magazijn.

De procesanalyse voor voice picking

Als eerste stap in de overgang naar een Voice systeem doet DatAction een analyse van het  proces in het magazijn. In deze zogenaamde ‘DC-Walkthrough’ bekijken we samen met u het functioneren van het huidige orderpicking proces. We analyseren het proces, de fysieke inrichting van het magazijn, de productiviteit en nauwkeurigheid van het huidige orderpicksysteem. Dan bekijken we op welke manier voice picking kan bijdragen aan het verbeteren van uw werkproces.

Aan de hand van de metingen en een analyse van het huidige orderpicksysteem worden de terugverdientijd en de ROI (Return On Investment) bepaald voor de nieuwe voice picking oplossingen. Zo heeft u volledig inzichtelijk of de overstap naar voice picking rendabel is voor u.

De voordelen van voice picking

Voice picking brengt een aantal grote voordelen met zich mee:

  • Het nauwkeurig beheren van voorraden en goederen. Klanten willen graag zo snel mogelijk en foutloos hun bestelde producten geleverd krijgen. Door de implementatie van voice picking kan de kans op fouten tot een minimum gereduceerd worden. Zo heeft de klant altijd zo snel mogelijk hun aankoop in huis.

  • Het verhogen van de productiviteit van werknemers. Door voice picking houden werknemers hun handen vrij om orders voor te bereiden. Zo kunnen ze zich focussen op een correcte opvolging van bestellingen. Doordat medewerkers niet steeds naar het scherm op een handscanner hoeven te kijken maar via spraak de orders kunnen picken, sparen ze bovendien tijd uit. Op deze manier wordt de productiviteit verhoogd.

  • Medewerkers hoeven niet naar een scherm te kijken. De informatie bereikt de medewerker via spraak en de medewerker geeft ook via spraak de juiste input aan de computer. Hierdoor houd hij zijn ogen gericht op zijn taak en op de omgeving. De veiligheid in het magazijn wordt op deze manier verhoogd.

  • Flexibele integratie met andere systemen. Voice picking maakt onderdeel uit van een totaaloplossing waarbij hardware en software gecombineerd worden. De integratie met het achterliggende WMS of ERP systeem gebeurt erg vlot en efficiënt, zonder dat er ingrijpende wijzigingen dienen te gebeuren binnen dit WMS of ERP systeem. Daarnaast is de voice picking software compatibel met het breedste assortiment robuuste hardware, zoals barcodescanners, terminals, tablets etc.

Optimalisatie van uw huidige voice picking systeem

Beschikt u reeds over een Voice systeem maar voldoet het niet aan uw verwachtingen? Ook dan kunnen we u helpen. We organiseren een DC-Walkthrough, bespreken de issues ter plekke en verzamelen loggings voor verdere analyse. In een rapport doen we een voorstel om het systeem te optimaliseren, we adviseren welke fine tuning mogelijk is van de parameters voor stemherkenning en bekijken mogelijke updates van de systeemsoftware en hardware. Bovendien checken we of de ‘best practices’ (nog) toegepast worden bij het gebruik van de voice apparatuur, en gaan na of de algoritmes voldoen aan de huidige situatie op de werkvloer. 

Waarom voice picking van DatAction

Bij het implementeren van voice picking systemen moet er altijd rekening worden gehouden met een aantal belangrijke zaken. Door onze jarenlange ervaring en kennis zijn wij in staat dit zo efficiënt mogelijk aan te pakken. Denk hierbij aan het volgende:

  • Het is belangrijk dat er een stabiele en sterke Wi-Fi verbinding is om een draadloze connectie te garanderen in uw magazijn. Zo werkt het voice picking systeem altijd optimaal.

  • Bij Voice picking systemen hebben we te maken met diverse zaken die van invloed kunnen zijn op de spraakherkenning. Er zijn situaties met veel achtergrondgeluid, medewerkers die in een andere taal spreken, of met een accent spreken. Met DatAction’s voice technologie kunnen we in al deze situaties toch zorgen voor een goede spraakherkenning. Onze technologie herkent probleemloos verschillende accenten, dialecten en stemmen. Tegelijkertijd worden de achtergrondgeluiden weggefilterd.

  • DatAction voorziet in trainingen en opleidingen voor uw werknemers. Zo raken zij snel vertrouwd met onze voice technologie

  • Ook na de implementatie van het voice picking systeem blijven we u ondersteunen zodat het proces goed en zonder problemen blijft verlopen. Hierbij worden ook software updates geïnstalleerd. 

Met voice picking beheert u uw magazijn sneller, eenvoudiger en kostenefficiënter, waarbij ook uw medewerkers ergonomisch en veilig kunnen doorwerken.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw magazijn? Wij voorzien u graag van advies. Neem nu contact op.